تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ دیدار‌های خود برابر امارات آمار درخشانی به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۱۴۴۱۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی در دو دیدار نخست خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برابر تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ موفق شد صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قطعی کند. ملی پوشان تیم ملی ایران سومین دیدار خود را برابر امارات برگزار خواهند کرد و در صورت پیروزی و یا تساوی، می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

تیم‌های ایران و امارات تا کنون ۱۳ بار در مسابقات رسمی به مصاف هم رفته‌اند که ۱۱ پیروزی و ۲ تساوی سهم تیم ملی ایران در این دیدار‌ها بوده است. ضمن اینکه این دو تیم ۵ بار هم در بازی‌های تدارکاتی با هم دیدار کرده‌اند که ۴ برد برای ایران و یک برد برای امارات به ثبت رسیده اسد.

آخرین باری که تیم امارات موفق شده است دروازه ایران را باز کند به ۲۹ آبان ۱۳۸۷ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ برمی‌گردد که بازی دو تیم در ورزشگاه آل مکتوم دبی با تساوی یک به یک به پایان رسید. ضمن اینکه در مجموع این ۱۸ دیدار رسمی و تدارکاتی تیم ایران موفق شده است در ۱۶ بازی دروازه خود را بسته نگه دارد.

تیم ملی ایران در مجموع ۲۶ بار دروازه امارات را باز کرده است که کریم باقری با ۳ گل زده از این حیث بهترین عملکرد را دارد. در بین بازیکنان حال حاضر تیم ملی هم مهدی طارمی سابقه ۲ بار گلزنی به تیم امارات در دو مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را دارد. هر دو دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها